zaterdag 6 januari 2018

Stapeltje dekens en nieuwe deken gestart


Met het nieuwe jaar alweer een paar dagen onderweg blik ik terug op de dekens die ik tot nu toe gehaakt heb. Het zijn er nu 4. 
Wel een leuk stapeltje zo vind ik.


Ik mistte toch gelijk een haakwerk om lekker bij de tv te haken. Iets wat prettig weghaakt zonder al teveel telwerk dus.  
Ik had dit garen in november gekocht met de bedoeling er een corner to corner deken van te maken, dat leek me een leuke steek om eens te proberen en het is ook eens wat anders dan granny stripes.
De kleur oogt op de foto iets fletser dan in werkelijkheid, het is een prachtige diepgroene kleur.
Ik haak dit met haaknaald 4 en dat is precies goed, wordt een mooi soepel dekentje, niet zo zwaar als de deken die ik net af heb, dat was toch wat dikker garen.

Verder ben ik op het moment bezig met de diamond painting van Guusje. Dat schiet maar kleine stukjes op, maar is wel heel erg leuk om te doen.
De kerstcal van Rendier Rudi heb ik niet op tijd afgekregen en die heb ik weggelegd tot volgend jaar. Vosje Victor hoop ik wel binnenkort af te ronden, want het volgende knuffelproject ligt al klaar (of liever knuffeldeken en dan weten de meesten van jullie wel waar ik het over heb want ik zie ze heel veel voorbij komen op het moment)

Fijn weekend nog!

8 opmerkingen:

Ilse * BY IK * zei

Wat een prachtige stapel met dekens!
De CAL 2014 heb ik ook gehaakt. Dat was mijn eerste grote project.
Jij hebt er zelfs twee. Leuk hè, hoe verschillende kleuren een heel verschillend effect aan hetzelfde patroon geven?
Veel haakplezier in 2018!

Gerlily zei

Mooie stapel. Corner to corner heb ik ook nog nooit gedaan. Fijn weekend verder.

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie stapel dekens. En de corner to corner steek is zo leuk om te doen!

Tinneshobbyworld zei

Toch leuk al die dekens. Heb er ook nog van de cal 2014 liggen waarvan ik er nog eentje moet afwerken nu ik eraan denk. Ah ... ooit werk ik mijn lijstje wel eens af ... hihihi .... ik hoor het mij graag zelf zeggen. Wens jou alvast nog veel haakplezier.

lieve groetjes, Tinne

Neeltje zei

Mooie dekens. En die corner-to-corner- steek is inderdaad fijn om weg te haken.

Corina zei

Dat is een mooi stapeltje zo bij elkaar vind de nieuwe in wording ook erg leuk.

Corrie zei

Wat is het toch heerlijk om lekker met een haakwerk(je) op de bank te zitten.
En dekens haken is gewoon verslavend.

marmarel zei

Oh ja, die knuffeldekens zijn zó schattig! Een mooie stapel dekens heb je gehaakt. Ik ben toch meer van het beestjes haken. Alle dekens waar ik tot nu toe aan begonnen ben, zijn nog WIP's. Met uitzondering van een klein dekentje voor mijn dochter.
Groetjes, Marijke