woensdag 23 augustus 2017

Nieuw boek en dankjewel!


Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties op mijn vorige blogpost, erg leuk om te lezen hoe jullie het haken van knuffels aanpakken. Vooral de tip van het tussendoor opvullen kwam een paar keer voorbij en ik ga dat zeker eens proberen.
Vanavond ga ik weer verder met het vosje.....vooral gezien het feit dat er gisteren nieuwe inspiratie binnenkwam en ik niet teveel lopende projecten wil hebben.

 Die nieuwe inspiratie kwam in de vorm van het boek "Wayuu Mochilas haken" van Rianne de Graaf.
Toen ik enige tijd geleden las dat dit boek eraan zat te komen heb ik het gelijk voorbesteld zodra dat mogelijk was. Naar zoiets was ik namelijk al een tijdje naar op zoek. Een paar jaar geleden zag ik op diverse blogs de mooie gehaakte Mochila tassen voorbij komen en ik vond ze prachtig. In dat jaar ging ik naar Kreadoe en daar zat een dame een demonstratie te geven van het haakwerk. En wat ik ervan zag was dat nog niet zo heel eenvoudig en zeker een uitdaging. De manier waarop de draden meelopen, de kleurwissels etc.
Ik heb er destijds nog wat over opgezocht online, een bord voor gemaakt op Pinterest maar het kwam er nooit van om daadwerkelijk te beginnen met een tas.

Hopelijk nu wel want het boek ziet er op het eerste gezicht prima uit, veel kleurige foto´s en vooral uitgebreide uitleg, van het haakwerk maar ook van de schouderbanden.
Echt zo´n project om in de lange herfstavonden lekker mee te rommelen. Ik ga maar beginnen met een klein tasje denk ik.

Er staan veel nieuwe dingen op crea-gebied op stapel, ook het nieuwste boek van Dendennis heb ik alvast besteld, die komt in september uit.
Ik krijg ook nog 2 mooie Burda patronen in de brievenbus waar ik heel benieuwd naar ben (ik had nog veel spaarpunten in te wisselen bij Naaipatronen en heb wat moois uitgezocht voor mezelf uit de nieuwe Burda losse patronen collectie) 
Het blijft toch elk jaar weer leuk, het najaar, met alle nieuwtjes op stof-, patronen-, en hobbygebied:-)

Oja, ik ben in de tussentijd ook nog een nieuw schattig borduurwerkje begonnen, waarover later meer.

Geniet allemaal nog even van het mooie weer, ik ga nog even een klusje in de tuin doen. Fijne dag!

7 opmerkingen:

marmarel zei

Wat leuk, al die nieuwe dingen! Ze zijn inderdaad prachtig die tassen.
Groetjes, Marijke

Corrie zei

Het lijkt me een heel werk die tassen. Heel veel tellen en kleuren wisselen. Een echte uitdaging.

Gerlily zei

Inderdaad een heel leuk boek. Kreeg het gisteren binnen.

Marguerite zei

Heb me nog niet verdiept in deze manier van haken. Maar het ziet er zo mooi uit.
Gaat jou vast lukken.

Sofie zei

Ik heb het boek ook al in mijn bezit, benieuwd welke jij eerst gaat haken?
Groetjes Sofie

Nina Hobbysite zei

Het lijkt mij een leuk boek. Ik wil ook nog steeds zo'n mooie tas maken. Heel veel succes. Een uitdaging is ook alrijd leuk. Ben benieuwd naar je nieuwe patronen en je borduurwerkje.

Mariette zei

Hoi Sofie, ik ga beginnen met het kleine buideltje. Wil eerst de techniek goed onder de knie hebben voor ik aan een grote tas begin. Katoen heb ik al gekocht :-)