vrijdag 18 augustus 2017

Update haakwerk zomervakantie


We zijn helaas alweer over de helft van de zomervakantie, we hebben nog iets meer dan 2 weken voor de boeg. Gaat veel te snel.....
Tijd voor een update voor wat betreft het haakwerk waar ik deze vakantie mee bezig ben.


Als eerste de granny stripe deken, er zijn een paar strepen bijgehaakt. Elke streep is 9 toeren (alleen de eerste donkerblauwe streep is 8 toeren op een rij vasten). Ik probeer er regelmatig aan te haken, elke toer is er een denk ik dan maar. 
Het zijn ongeveer 200 steken en dat maakt een breedte van 1,80 m.
De hoogte is nu 92 cm.
Het is nu al een aardig zware deken :-) Nu is het weer tijd voor een baan rood, die kleur haalt de deken wel op vind ik. Ik heb er voor gekozen om de kleuren niet steeds in dezelfde volgorde te herhalen, dat heeft ook te maken met het feit dat ik niet van elke kleur evenveel bollen heb.

Garen: Saskia van Wibra
Haaknaald: 5


Dan is er nog het knuffeltje. Ik heb niet zo heel erg veel ervaring met het haken van knuffels, eigenlijk waren de flamingo en de giraf de enige met wat meer verschillende onderdelen. Daarbij haakte ik onderdelen en zette die volgens patroon gelijk aan elkaar gedurende het haken.
Nu probeer ik eerst alle losse onderdelen te haken en dan pas aan het einde alles aan elkaar te zetten. Dat zal misschien niet met elk patroon lukken maar ik denk dat ik bij deze een heel eind kom als ik het patroon goed bekeken heb.
Op dit moment zijn de kop en de snuit af en het lijf bijna.
Hoe doen jullie dat met knuffels? Eerst alle losse onderdelen haken of al doende in elkaar zetten?

Garen: Yarn & Colors Charming  
Haaknaald: 2,5

Iedereen een heel fijn weekend toegewenst!  

7 opmerkingen:

Gerlily zei

Mooie projecten. Zo'n deken kan aardig zwaar en warm op schoot worden. Ik haak ook eerst de onderdelen, vul ze wel vast op, dan zie ik beter hoe het wordt. Daarna pas in elkaar zetten.

Mariette zei

@Gerlily: dat is een goede tip, dankjewel!

Corrie zei

Toch heerlijk om af en toe een toer te doen. Het is zo heerlijk ontspannend.
Dat kan ik niet zeggen van knuffels haken. Elke keer goed kijken en tellen.
Maar ze zijn wel super leuk. Ik maak ook eerst de onderdelen en vul wel elke keer op.
Hier is de schoolvakantie vandaag weer om.

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie deken! Ik maak elke keer de onderdelen aan elkaar vast. Dat vind ik het minst leuke werk. Maar als je dan ziet wat het wordt. Wordt het opeens wel leuk werkje. Maar het haken blijft meer mijn favoriet.

Christel zei

prachtige deken!
ik haak altijd eerst de kop en zet dan de oren en de ogen erop, dan kijkt ie me vast aan, haha. dan haak ik het lijf , zet die er aan en dan de poten en staart. je ziet hem 'groeien'
succes!

Anoniem zei

Volgens mij heb ik nog maar 1 keer een beer gehaakt.Toen heb ik eerst gehaakt en toen gevuld en in elkaar gezet.
Je deken is nu al leuk, krijg ook zin om weer eens wat te haken.
Lijkt me idd zwaar en ook warm. Maar zodra het kouder gaat worden, juist wel lekker toch?

Groetjes Thea♥

marmarel zei

De deken schiet mooi op zo. Ik haak altijd eerst alle onderdelen (vul wel tussentijds op) en naai dan alles in elkaar. Ik ben benieuwd naar dit garen van Yarn and Colours. Haakt het fijn? Er zijn zoveel mooie kleurtjes van.
Groetjes, Marijke