woensdag 15 maart 2017

Stoffenspektakel Zwolle


Wat een heerlijke dag, het is prachtig weer, we mogen onze stem laten horen vandaag en er is ook nog eens een stoffenspektakel in Zwolle. Daar keek ik al een tijdje naar uit omdat ik in 2016 geen spektakels, beurzen of andere stoffenmarkten heb bezocht en ik heb dat rondkijken op zo'n markt best wel gemist.
Omdat ik onlangs best wel veel lappen stof heb verkocht mocht het weer eens van mezelf ;-) 

Ik heb een lijstje gemaakt en de nieuwste Knip, met daarin een aantal patronen die ik eventueel wil maken, zat in m'n tas.
De buit bestaat uit 6 lappen: 2 tricots (de ondsterste 2 op de foto) en de rest katoen/viscose/chiffon lappen voor zomerse bloesjes/topjes.... Op de tricots na allemaal lappen van 2 meter dus ik kan er nog alle kanten mee op qua patronen. Het lockgaren stond op m'n lijstje en de kleine klosjes heb ik gelijk bij de stoffen uitgezocht.

Het was best druk, maar goed te doen. Een leuke mix van goedkopere en duurdere kramen, voor elk wat wils dus. Ik had het vantevoren niet verwacht maar ben juist goed geslaagd bij de goedkopere kramen en als ik zag hoeveel mensen daar stonden te wachten op hun beurt ben ik niet de enige die juist daar goed heeft kunnen scoren. Geen ouwe meug met zwaar verkleurde stofvouwen dat al jaren in een magazijn ligt te verstoffen -wat je voorheen nog wel eens op een willekeurige stoffenmarkt zag bij de goedkope stofjes- maar mooie dessins en kwaliteit voor zeer schappelijke prijzen. Ik heb nog niet eens de helft van het budget dat ik in gedachten had opgebruikt maar vond het aantal lappen wel genoeg zo op dit moment.

Ik ga dus weer aan de naai voor mijzelf, zo ben ik ooit begonnen in 2000 en daar is de laatste jaren flink het klad in gekomen, een mens kan nou eenmaal niet alles tegelijk. Niet dat ik niks meer voor de kinderen ga maken hoor, maar mochten er verzoekjes of inspiratie in die richting komen dan heb ik daar nog wel genoeg stoffen voor in huis.


Gelijk maar alles gewassen en in het zonnetje gehangen.


Nu een planning maken van welk patroon voor welk stofje ik ga gebruiken...


Ik hoop jullie binnenkort m'n eerste creatie te kunnen laten zien. Eerst heb ik nog even een grote klus die af moet, ik ben een grote kast aan het verven. De kast bestaat uit 2 delen en het onderstel is klaar, nu het bovenste deel nog. Als dat klaar is kan ik los met de naaimachine :-) En als dat allemaal een beetje goed gaat lopen dan ga ik vast nog wel eens naar een stoffenmarkt dit seizoen.

7 opmerkingen:

Mama C zei

Inderdaad een heerlijke dag! Zelf moest ik vanmorgen werken, maar met het zonnetje buiten en voor het raam een bloesemboom die per dag meer knoppen krijgt vond ik dat ook genieten!

Je bent goed geslaagd en wat super dat je alle lappen die je weg wilde doen ook echt kwijt bent! Misschien moet ik ook nog maar een keer rigoureus door mijn lappen heen, de kast zit zo vol dat ik door de lappen de kast niet meer zie.

Ben heel benieuwd wat je van alle lappen gaat maken. Succes nog even met schilderen.

Mariette zei

Dankjewel Mama C, ja dat is echt wel een aanrader. Was wel iets waar ik al een tijdje tegenaan hikte maar ben zo blij dat ik dat heb gedaan. Was veel werk, maar nu weet ik dat wat er in de kast ligt, ik ook best een naai-bestemming voor zou kunnen bedenken.
Prachtig he, die bloesem....

Neeltje zei

Wat een mooie buit heb je. Fijn dat je zo goed bent geslaagd en nog wel voor een half budget. Dan is er budget over voor nog een keer lapjes shoppen😅

Vlijtige Lies zei

Wat een heerlijke dag om lappen te kopen. En het is goed gelukt zo te zien. Ik ben benieuwd naar je creaties.Voor nu succes met je kast.Groet

Tinneshobbyworld zei

Het was een mooie zonnige dag om van te genieten. Hopelijk volgen er nog meer.
Prachtige stoffen die je op de kop tikte. En als de prijs dan nog eens meevalt dan geeft dat een dubbel gelukkig gevoel. Tussendoor een opruimactie houden is geen slecht idee. Zou dat hier ook eens moeten doen :-))

Groetjes, Tinne

Nina Hobbysite zei

Mooie stoffen. Veel succes!

Gerlily zei

Mooie aankopen. Benieuwd naar de resultaten.