zaterdag 30 juli 2016

Ladenkast opgeknapt


Wie m'n blog de laatste tijd een beetje gevolgd heeft weet dat we druk bezig zijn in huis. De tweede slaapkamer is nu aan de beurt. We hebben het een en ander aan meubels nieuw gekocht maar onderling wordt er ook wat gerouleerd en waar nodig opgeknapt. 

Dit ladenkastje bijvoorbeeld heb ik een jaar of tien geleden bij de kringloop gekocht, ik was toen op zoek naar een functionele kast voor m'n hobbyspullen op zolder....en dat vond ik in dit kastje op wieltjes met fijne grote laden.

De kast is te groot en vooral te diep voor het deel van de zolder dat ik nu gebruik voor opslag van stoffen en fournituren, wegdoen vond ik zonde en dus besloot ik de kast te pimpen voor Sara's kamer. Ze wilde iets stoers en dat is het denk ik wel geworden.

Er zat een beetje een onbestemde kleur hoogglanslak op, het was geen creme en het was geen lichtgeel....eerst maar eens flink geschuurd voor het verven kon beginnen.
De decoverf van A..... had ik nog in huis. Ik gebruikte anderhalf flesje van de kleur clay voor drie lagen verf. Daarna heb ik nog twee laagjes deco varnish aangebracht.
Het idee van de stickers vond ik op Pinterest, beter goed gejat......etc.
Silhouette aan het werk gezet, de stickers geplakt en klaar is het kastje. Van hoogglans naar mat.....dochter is er blij mee, genoeg ruimte voor allerlei dingetjes en prulletjes.....


Volgende klus is om het bankje uit deze blogpost een nieuwe look te geven...en ook dit bankje krijgt een nieuwe eigenaar en een heel ander kleurtje ;-) 

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel goed gelukt!!

Mooi kastje en wat veel belangrijker is...er kan veel in!!
Leuk dat het met die verf van A gelukt is. Heerlijk goedkoop. Ik werk er ook veel mee!

Fijne Zondag.

Mama C zei

Wat super leuk geworden zeg!

Gerlily zei

Heel leuk geworden. Weer een leuk idee.

Judith zei

Goed gelukt! Hier staat ook een kastje klaar om wit geschilderd te worden.
Liefs Judith

Vlijtige Lies zei

Wat leuk geworden zeg! Je moet er maar weer opkomen.