zaterdag 17 maart 2018

Een hele fijne stapel stof...


.......voor het voorjaar en de zomer. Ik wil toch echt graag weer kleding voor mezelf gaan maken. Zo ben ik ooit (in het jaar 2000) begonnen en ook in de jaren dat ik vooral voor de kinderen naaide maakte ik ook af en toe nog wel wat voor mezelf. Maar de laatste jaren kwam het klad erin. Met deze stapel stof nieuw in huis moet ik nu wel, haha.

Op 7 maart was het stoffenspektakel in Zwolle en ik weet nog niet hoe ik het heb gedaan maar ik kwam slechts met 1 lap stof thuis. Ruim 3 meter van de tricot hierboven op de foto.
Ik heb prachtige stoffen gezien, daar lag het echt niet aan, maar ik had geen duidelijk plan, geen patronen in m'n hoofd.....gewoon geen goede voorbereiding. Nu kun je op de bonnefooi ook hele leuke lapjes scoren maar dat heb ik al zo vaak gedaan en het resultaat daarvan ligt voor een groot deel in m'n stoffenkast
 Dat moest anders vond ik en deze keer was rustig online winkelen voor mij de beste oplossing. Patroonbladen erbij, kopje thee....eind vorige week ben ik er eens goed voor gaan zitten.

Ik had een plannetje gemaakt voor wat betreft de kleuren en patronen. Soms heel concreet, handig want dan kon ik gelijk dingen als benodigd boordstof of voering meebestellen. Soms wat minder concreet en dan nam ik bijvoorbeeld voor een shirt 2 meter stof, kan ik alle kanten nog op. Het is allemaal zeer prettig geprijsde stof dus dat kan dan ook goed.
Ik heb inmiddels een lijstje met een aantal patronen en ik ben al begonnen met het overtrekken.


Ik kan er zo blij van worden, zo'n mooie stapel....er zit vanalles wat bij, o.a. punta di roma, chiffon, tricot en jacquard jersey. 


En hier ben ik ook erg blij mee, bijpassende stukken boordstof. 
Ik ga voor comfortabele kledingstukken, sommige dingen die ik wil maken zijn vrij eenvoudige patronen, maar ik kan wel wat kastvulling gebruiken omdat ik redelijk wat kilo's kwijt ben sinds vorige zomer. Nu eerst alles voorwassen....

4 opmerkingen:

Danielle zei

Mooi stapeltje stoffen. Ben benieuwd wat je gaat naaien voor jezelf.

Mama C zei

Zitten mooie stoffen tussen,zeg!
Leuk dat je ook weer voor jezelf aan de slag gaat!

Gerlily zei

Heerlijke stapel. De zigzag tricot heb ik ook. Ben ook heel erg in mijn sas met Driessen. Heel veel succes met je stofjes. Zie graag hetvresultaat.

Nina Hobbysite zei

Mooie stoffen. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Veel plezier!