zondag 31 december 2017

Collage nr.5 Haakwerk plus terugblik/vooruitblik


Vandaag de laatste van m'n collages met al m'n haakwerkjes van het afgelopen jaar. Ik heb niet alle haakprojecten van m'n eindejaarslijstje kunnen afmaken, maar dat geeft niet, er is nog een week kerstvakantie te gaan :-)

Het was weer leuk, ik ben erg blij met alle bezoekers op mijn blog. Het zijn er dagelijks nog steeds veel, zowel regelmatig terugkerende lezers en toevallige bezoekers, en ik wil jullie allemaal bedanken voor het kijken, lezen en natuurlijk ook voor alle lieve, leuke en aardige reacties in 2017.

2017 was het jaar waarin mijn blog 9 jaar bestond, gestart als naaiblog met daarbij ook wat machineborduren. In de loop der tijd kwamen er ook steeds meer andere dingen bij en het naaiwerk raakte met name in de laatste 3 jaar wat meer op de achtergrond. Dat wil ik wel weer oppakken in 2018 en daarnaast zal ik net als nu verder gaan met de Silhouette, wollige projecten en diy dingetjes.
En natuurlijk komt er ook wel eens wat anders ter sprake, baksels en de tuin bijvoorbeeld, borduren of diamond painting maar ook verslagjes van dagjes uit op hobbygebied.

Daarover gesproken, dit is de top 3 van best bekeken blogposts die gepubliceerd zijn in 2017:

Bij die laatste 2 posts is de rol van google wel heel duidelijk, ik kan dat zien aan de zoekwoorden waarmee m'n blog gevonden wordt, de boho sjaal bijvoorbeeld is erg veel gegoogled.
De post over de handwerkbeurs steekt er dit jaar qua views met kop en schouders bovenuit. Ik krijg al zin om dit jaar weer te gaan, even kijken of dat uitkomt qua data.

Dan zijn er ook 2 oudere posts die al jaren heel veel kijkers trekken en ook dit jaar hoog scoren en die bezoekers komen vooral via Pinterest.

Het vogelvoer-blogje zal denk ik nooit meer ingehaald worden, meer dan 8000 views heeft deze sinds 2011 en de nummer 2 best bekeken blogpost zit daar met ruim 4000 views flink onder. Als ik kijk naar de vorige maand is het gewoon over-all de best bekeken blogpost, elke winter komt ie weer in de lijstjes bovendrijven, dat had ik 6 jaar geleden niet kunnen bedenken dat juist dat berichtje zo'n succes zou worden, haha.

Toch grappig dat je dit soort algemene statistiekjes achter de schermen kunt zien :-)

Nog zoiets leuks: Top 5 van landen waar de meeste views vandaan komen zijn: Nederland, België, V.S., Oekraine en Duitsland.

Tot zover de statistieken, de lappen en bollen-wol-voorraad heb ik niet goed bijgehouden, die zijn er misschien volgend jaar weer bij. 

Ik kijk uit naar 2018, ik heb al wat globale plannen, en ik ga de komende week vakantie ook nog lekker gebruiken om nieuwe inspiratie op te doen in boeken en tijdschriften die ik onlangs kocht of kreeg. Er ligt een flinke stapel op m'n tafel waar ik gewoon nog niet rustig de tijd voor heb genomen. O.a. het Fashion boek van byClaire ligt erbij en diverse tijdschriften die ik voordelig kocht tijdens een Black Friday-actie

Voor nu wens ik jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en een goed, liefdevol, creatief en vooral gezond 2018!
Veel liefs van Mariette

4 opmerkingen:

Gerlily zei

Toch nog best veel gehaakt hoor. Zelf zit ik altijd in een bepaalde fase dat ik zoals nu b.v. veel haak. En opeens kan dat weer quilten zijn. Benieuwd wat je allemaal weer in 2018 gaat maken.

Vlijtige Lies zei

Leuk om te zien waar je bezoekers vandaan komen. Ik kijk stiekum ook weleens. Fijne jaarwisseling en een creatief 2018.

Mama C zei

Wat leuk dat je al die statistieken kunt bekijken! Geen idee of ik dat ook kan. Je hebt weer veel leuke dingen gedaan dit jaar en ik ben één van de regelmatige bezoekers! Wie weet kan een naaidag op de Veluwe je er in je naaiflow brengen!

Dreamstuff zei

Jij ook fijne jaarwisseling!