vrijdag 13 oktober 2017

DIY veranderingen in huis vanaf zomer 2017

    
Alweer een tijdje geleden, in dit blogje, vertelde ik dat we druk bezig waren in de woonkamer. Ik heb nooit foto's laten zien dus dit is een mooi moment om dat te doen.
Een wand werd voorzien van een mooie groene muurverf (deze muur was daarvoor wit). 
Het ellendige is alleen met foto's dat het zo lastig is om de kleur goed in beeld te krijgen. Op de foto's lijkt het groen lichter en minder sprekend dan het echt is. En dan ligt het ook nog aan de beeldscherminstellingen hoe de kleur overkomt. Hieronder het staaltje dat de kleur beter weergeeft
 

De andere houten wand werd opnieuw wit geverfd, dat is de wand waar de blauwe kast tegenaan staat dus dat steekt mooi af.


Het doel was meer kleur, dus waarom geen rood...we kwamen een prachtige rode tafel tegen die prima als tv-kast kon fungeren.


Guus moest er wel even aan wennen, maar dat is helemaal goed gekomen.


Kortom wat meer kleur, maar er kwamen ook een paar zwarte tafeltjes bij en een wat donkerder vloerkleed dan we hadden.
Het staat wel gezellig bij elkaar. Enige wat ik nu nog wil veranderen is de eethoek.


Nog wat herfstdeco....


Qua naaiwerk maakt ik nieuwe vitrage, dit waren losse kant-en-klaar vitrage delen (Ikea) maar ik heb er 4 aan elkaar genaaid en band met haakjes eraan bevestigd.


Tenslotte nog een mega-project voor de slaapkamer, althans zo voelde het. Want ik zag er als een berg tegenop en heb het lang uitgesteld maar het moest er toch eens van komen.
Gelukkig kan ik nu zeggen dat het af is. Kamerhoge, met verduisteringsstof gevoerde, gordijnen met innaaihaken.
Het waren zulke zware onhandige lappen onder m'n machine, niet fijn, maar ze hangen nu en daar gaat het om. Lekker kleurige gordijnen die ook overdag geen licht doorlaten (belangrijk i.v.m. nachtdiensten)

Stof: Ikea (limited edition design van Tina Backman)

Ik wens jullie allen een fijn weekend!

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Hard gewerkt. Petje af voor je slaapkamergordijnen. Heel fijn weekend!

Mama C zei

Heerlijk dat de woonkamer zo helemaal naar je zin is!
Op zijn tijd is het heerlijk om weer wat te veranderen of een andere kleur te geven.

Leuk rekje is dat trouwens.
Geniet van de lange herfstavonden in jullie gezellig kamer!