maandag 4 juli 2016

Rustig weekendje...


....en dat was ook wel even noodzaak tussen die laatste drukke schoolweken in. En niet dat ik dan stilzit hoor, maar het was meer even bewust tijd maken voor wat andere zaken die er door de vele afspraken na schooltijd doordeweeks bij in schieten...
Zoals het maken van verschillende sapjes....op de markt had ik vorige week veel fruit gescoord. Van die zakken voor weinig waar wat plekjes aan zaten....perfect voor de slowjuicer...deze keer peren-, appel- en grapefruitsap. En nog eentje die inmiddels favoriet is geworden, maar die staat niet op de foto: kiwi-sinaasappelsap....
Ik vond zelf de grapefruitsap heel erg lekker...alleen de kleur al, puur natuur, zo mooi


 Ik pin regelmatig recepten, daar doe ik niet altijd direct iets mee, maar deze wilde ik graag uitproberen: kaneelrolletjes van Lekker & Simpel
Ik heb alleen twee kleine blikjes croissantdeeg gebruikt omdat de grote op waren, en dus had ik kleinere rolletjes, maar dat was geen probleem....ze waren razendsnel op :-)
Zeker voor herhaling vatbaar....


Tenslotte lag er nog een klusje op me te wachten.....er moest een eenvoudige witte broek gemaakt worden voor een doktersrol in de eindmusical van school..de doktersjas hadden we al.
En zou ik een paar jaar geleden daar nog speciaal verpleegsterskatoen voor hebben besteld, nu wilde ik dat toch graag UWYH doen. Er lag nog een best wel oude witte overall die nog niet zo heel intensief gebruikt was en dus prima voldeed als "stof". 
Ik besloot de Sunny pants uit onderstaande lmv als uitgangspunt te nemen....heb de kleinste maat uitgetekend (mt.34) en ben gaan knippen. Het bleek allemaal aardig goed te passen, heb het tailleband aan elkaar gepuzzeld en de broek zat gelukkig snel in elkaar. Gewoon elastiek in de taille, lekker snel en voor het doel goed genoeg. Kind weer blij.....
En het was nog leuk ook om weer even achter de naaimachine te zitten en iets te produceren....al was het maar simpel...


De maandag was al weer wat drukker, heb de voorraadkasten weer aangevuld, bezoekje ortho na schooltijd, snel eten en de dag is weer voorbij.....maar ik ga zometeen nog even zitten voor de finale van The Great British Sewing Bee. Zo jammer dat het alweer bijna afgelopen is....ik gok erop dat Charlotte wint, ben benieuwd....veel kijkplezier voor wie ook gaat kijken!

2 opmerkingen:

Gerlily zei

Produktief weekendje bedoel je zeker! Ziet er lekker uit. De musical ligt al weer even achter ons, maar nog steeds heel herkenbaar.

Vlijtige Lies zei

Mmmm heerlijk je sapjes! Puur natuur en daar houden we van. Leuk de broek voor de musical,wij morgen het afscheid incl. musical.Kom lekker even bij na je drukke weken. Al roept de tuin,nu het weer wat zonniger lijkt te worden.