donderdag 10 december 2015

De tuin in de late herfst.....


Dit jaar heb ik vele uurtjes doorgebracht in zowel de voor- en achtertuin. Er was altijd wel een klusje te doen. Nu is dat een stuk minder, af en toe wat blad weghalen, een beetje vegen, dat is het wel..
Een paar weken geleden maakte ik zo'n beetje alles al winterklaar, eenjarigen eruit, voorjaarsbolletjes zitten in de grond....de appel-en de perenboom hebben al hun blad al verloren.





De aardbeien overwinteren....


Maar dit rozenstruikje heb ik nog niet gesnoeid.
Nu is het mooie van de herfst er ook wel weer vanaf vind ik. De winter kan ook zo z'n charmes hebben maar ik kijk toch stiekem alweer vooruit naar het voorjaar....

4 opmerkingen:

Juffrouw Tuttebel zei

Heerlijk altijd het rommelen in de tuin. Door jou blogje bedenk ik me nu dat ik de bollen ben vergeten dit jaar. Alles ziet er weer mooi uit.

Vlijtige Lies zei

Je bent van alle markten thuis.Heerlijk je tuin! Nu even van andere dingen genieten. Al vind ik dat er nog best veel moois te zien is buiten.De uitgebloeide rozen(bottels),mooi verkleurd blad en nog een grappig bloemetje dat zijn best staat te doen,zolang er geen vorst is.Fijn weekend vast.

Marguerite zei

Gek dat we nu al weer uitkijken naar het voorjaar. Dit jaar moet ik hard aan de slag. Sommige struiken groeien de tuin uit zo groot. Maar nu eerst genieten van de kerst...

huis tjokvol zei

ooo ja voorjaar,ik ben geen tuinmens,wat goed van je dat je ook zelf nu de tuin nog zo goed bij houd.