dinsdag 29 januari 2013

Zwemtas



En dan is januari alweer bijna voorbij. Er stond nog een zwemtas op het programma voor de Zo Geknipt! Sew Along, recept 26 om precies te zijn. Heerlijk om eens wat stofjes uit de kast te kunnen gebruiken waarvoor je anders niet zo snel een andere bestemming weet. Vaak gaat het hierbij om online aankopen die in het echt dan toch net even anders zijn dan je eigenlijk had verwacht. Dunner, dikker, stugger, noem maar op......

De rode stof was er zo een, te stug voor een broek, wel aardig voor een jas maar weer net niet fel rood genoeg naar mijn idee. Nu perfect voor deze tas en de voering, want stevig, en het kleurtje zat ook in het katoentje met de poppetjes. Ook dit stofje was er een uit de bovenstaande categorie want veel te dun voor (ongevoerde) kleding, voor dit doel was het lapje helemaal goed.

Ik zag het idee voorbijkomen op het blog van de sew along om de flapjes met de nestels, zoals de tas in het boek heeft, te vervangen door lusjes en zo heb ik het ook gedaan. De nestels die ik had waren te klein, de plaatselijke hobbywinkel verkocht geen grotere, dus deze oplossing leek me het handigst.

Het was leuk om deze tas te maken, ik heb 'm gemaakt voor Sara, want ze kijkt er nu al naar uit dat over een maand of 4 het buitenbad in het dorp weer opengaat...deze tas zal dan hopelijk goed van pas komen :-)


8 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Die is superleuk gelukt, om vrolijk van te worden!

Vlijtige Lies zei

Wat een ontzettend mooie zwemtas! brrrr buitenbad:ik moet er nog niet aan denken! Tot die tijd moet je dochter de tas maar meenemen naar het binnenbad! Veel zwemplezier!

huis tjokvol zei

wauw super

Doortje Dartel zei

Wat een vrolijke zwemtas.

mio zei

fijne zwemtas en lekker herkenbaar!

Mama Deborah zei

Hele leuke tas. Ik ben helemaal verliefd op het stofje met de poppetjes.Weet jij of deze nog te koop is?

Jos van KloskaCreAtief! zei

wat leuk dat de stofjes zo dan toch een goede bestemming hebben gekregen, ik vind m echt super geworden!

Unknown zei

Ziet er super goed uit , mooi hoor!
Tineke
bollies53.blogspot.com