vrijdag 25 mei 2012

Pioenenpracht.....



Voor het eerst sinds jaren bloeit mijn roze pioen weer. Hoewel het best een flinke struik is zaten er maar drie knoppen in. Beter iets dan niets.......;-))
De witte pioenen bloeien wel elk jaar en staan op punt van open gaan, mooi hoor, ik ga elke dag even kijken......
En dan heb ik nog een kleiner struikje met 1 knop. Dat is nog een beetje een verrassing welke kleur dat wordt, deze heeft voor het eerst een knop maar de plant staat al lang in de tuin.
Ik hoop niet dat het weer jaren duurt voor de roze pioen gaat bloeien, de kleur is zo mooi.....ik geniet nog even verder ;-))
Fijn Pinksterweekeinde allemaal!

7 opmerkingen:

Jeanine zei

Ik vind alle kleuren mooi. Het is gewoon een mooie bloem.
Ik heb een struik met bloedrode, maar hij bloeit ook al 2 jaar niet. Volgend jaar misschien, wie weet?

Groetjes,
Jeanine

Marguerite zei

Heb hier ook van die eigenwijze pioenrozen. Aan de voorkant eentje die eindelijk knoppen heeft, wel verdroogd maar eentje probeert er nog wat leven in te blazen. In de achtertuin een witte zonder knop en een rode met 3 mini knopjes. Hoop wel dat de bloemen uitkomen.
Misschien is de winter te zwaar voor de pioen geweest.
Groetjes Marguerite

Zaanse Zolder zei

Ik heb precies 1 knop in de pioen :-(

Blomkes zei

Erg mooi!

groetjes, Elske

KidzCreaties zei

Het zijn echt hele mooie bloemen. Jammer dat ze niet elk jaar willen bloeien (op de witte na dan). De buren hebben er 1 in de voortuin, en die krijgen elk jaar bloemen. Wij hebben hier een wat natte en zure grond, misschien houden die rozen daar van. Die hebben trouwens ook de witte. Misschien zijn die gewoon sterker. Ze zijn prachtig om te zien.
Groetjes Kamala

StudioZakka zei

Wauw, erg mooi. Ik ben dol op pioenen. Helaas doen ze het bij mij in de tuin niet zo goed als bij jou!

Groetjes,
Rosalie van StudioZakka

Zussies zei

Mooi, ik vind het prachtige bloemen!!