zaterdag 2 mei 2015

Update tuin


Zoals ik onderaan deze blogpost al schreef zou ik iets laten zien van m'n bezigheden in de afgelopen weken.
Te beginnen met de tuin.


Ik heb een kant van de schutting van whitewash beits voorzien. Dat oogde meteen al veel ruimer. Mijn man heeft van pallethout een bak gemaakt voor onze mini-moestuin. 


Vervolgens een verdeling gemaakt en ik heb een aantal vakken samen met kleine zoon ingezaaid.


Vorig najaar de bolletjes gepoot en nu volop in bloei: blauwe (en een paar witte) druifjes


Zoals op de foto's hier te zien is hadden we nog een klein stukje (lelijk/modderig) gras in de tuin liggen. Dat was in de loop der jaren al steeds kleiner geworden want een jaar of acht/negen geleden was de achtertuin een grasveld, grote schommel in het midden, met wat borderranden en plantenbakken. Nu is alles netjes betegeld, dat was ook een werkje voor mijn man.
Een deel hebben we voorzien van tuintapijt.


 Terug naar de moestuin:
Na een week kwam er al wat op. Links op de foto rucola en rechts radijs.


Weer wat later was er al wat te zien van de kropsla, veldsla en de bietjes. Inmiddels had ik op moment van de foto de peterselie en de koriander die ik binnen voorgezaaid had ook al in de vakken geplant.


Laatste foto van twee dagen geleden. De rucola en radijs groeien zo snel. Het wachten is nog op de maggiplant en de achterste drie vakken zijn bestemd voor courgette, tomaat en bonen.


Nieuwe bakken gekocht voor de aardbeien. Die had ik voorheen in verschillende losse tuinpotten staan.


Zitje gecreƫerd, wat decoratie opgehangen en potten opgehangen met daarin gezaaide kruiden.

De dahlia's zitten inmiddels ook allemaal in de grond, ik heb pompoen-en zonnebloempitten gezaaid. Verder nog wat extra stokrozen (eens moet het toch een keer lukken) en wat bloemenmixjes. Tenslotte kocht ik een paar weken geleden tijdens een bezoek aan een kwekerij (open dag Kom in de kas) nog twee pioenrozen voor in de achtertuin.

De basis is klaar,  nu mag het allemaal groeien en bloeien en is het een kwestie van bijhouden/onderhouden. En genieten! Tot zover voorlopig de tuin. Op dit moment ben ik bezig de puntjes op de i te zetten op de voorzolder. Maar nu de meivakantie begonnen is staat alles op een lager pitje. Goed weekend!

6 opmerkingen:

Joan zei

Zeker druk gehad de laatste weken ,maar netjes en superleuk wat het allemaal gaat worden..Fijn weekend,Joan

Tinneshobbyworld zei

Oogt al helemaal anders. Prachtig gedaan. Genieten is nu de boodschap!

Lieve groetjes, Tinne

Zaanse Zolder zei

Dat ziet er hartstikke leuk uit!

Lize zei

Wow, wat een prachtig moestuintje heb jij al. Bij mij ziet het er allemaal nog veel petieteriger uit. Leuk om te doen en te zien groeien he?
Fijn weekend,

Lize

Jessica zei

Goed bezig. Mooi geworden hoor.
Ik vind het ook zo leuk dat moestuinieren, al is het dan op kleine schaal. Ik ben ook weer terug van weg geweest. Eind februari zijn wij begonnen met het verbouwen van woonkamer, keuken en gang. De grote schoonmaak gelijk er achteraan. En nu eindelijk klaar. Ga er deze week snel over bloggen, want heb dit wel gemist.

huis tjokvol zei

dat ziet er netjes uit,en wat goed dat er ook nog wat uit komt,haha tuurlijk is dat ook de bedoeling,ik ben niet zo goed met bloemen en zo,dus ik denk dat dit ook niet echt mijn ding is.

gr yvonne