vrijdag 16 januari 2015

Afhaken....en sneak peek....


Ik haak af.......voor wat betreft de Hollanddeken dan......hier liet ik jullie nog de eerste 4 granny's zien. Dat afhaken ligt overigens geheel aan mij en niet aan het patroon of de uitleg. Maar ik ben gewoon niet tevreden over het resultaat van mijn ingehaakte blokken. Op verschillende manieren geprobeerd maar de meegehaakte draad blijft zichtbaar. Nou heb ik ook nul komma nul ervaring met inhaken en omdat ik weet dat ik me toch blijf ergeren aan het zien van de meelopende draden stop ik met dit project. Met meer oefening zal het misschien wel beter gaan maar daar staat m'n hoofd eigenlijk helemaal niet naar op dit moment. Combinatie van factoren...noem het maar zo....ik wil 's avonds op de bank iets om handen hebben wat ontspannend is en dat is dit voor mij nu even niet. 
Neemt niet weg dat ik dat inhaken ooit wel eens goed wil leren, want ik zie er wel een uitdaging in om dat goed onder de knie te krijgen, maar daar is het nu even niet het goede tijdstip voor.....

Nu heb ik natuurlijk wel een leuk partijtje acryl garen liggen in rood/wit/blauw. Tel hierbij op dat ik afgelopen week nog drie bollen extra wit en 4 bollen zandkleur om het geheel mee te combineren had aangeschaft.....en dat ik nog een paar bollen lichtblauw in dezelfde kwaliteit heb liggen......ik denk dat ik hier maar een andere deken van ga maken. Weet nog niet wat voor een....al staat een ripple al een tijdje op mijn lijstje....maar er zijn ook nog zoveel andere leuke patronen. Als het maar lekker weghaakt :-)


Verder heb ik nog wel wat achter de naaimachine gezeten en ben aardig op weg met een heerlijk warm fleecevest. Maar helaas nog geen affo's om te laten zien deze week.

Ik schreef het al in m'n vooruitblik op 2015 aan het einde van vorig jaar....ik ga iets maken voor carnaval en daar mag ik zo onderhand ook wel eens mee beginnen. De benodigde stoffen die ik niet in m'n voorraad kon vinden heb ik besteld en deze kwamen vanochtend binnen :-)

Tenslotte kon ik gisteren de nieuwe Ottobre niet in de winkel laten liggen, er staan vooral heel veel leuke jongenspatronen in deze keer....

Tot zover de update......

Goed weekend!

4 opmerkingen:

Danielle zei

Haken is leuk, maar het moet wel lukken he! Je sneak peek ziet er leuk uit, ben benieuwd.

Tinneshobbyworld zei

Heb onlangs ook zo'n patroon gehaakt en wat mij opviel is dat wanneer je een haaknaald kleiner neemt je de meeloopdraden minder ziet. Hangt ook wel een beetje af van het soort garen dat je neemt en of de meeloopdraad een donkere kleur heeft of niet. Door al deze punten in acht genomen te hebben zag mijn haakstukje er heel wat beter uit. Zal zeker een kwestie van oefenen zijn zeker.
Ben nieuwsgierig naar uw volgende creaties. Vooral die van carnaval :-)

Fijn weekend, grts Tinne

Joan zei

Leuk die Hollandse deken zeg !

Tineke zei

Je bent goed bezig zeg en zo leuk om verschillende technieken te zien bij jou op je blog! Echt genieten :-)